• Kunstneren bruker en blanding av forskjellige garnkvaliteter eksempelvis skinnende syntetisk tråd, ull, lintråd og mercerisert bomullsgarn. De ulike materialene bidrar til billedteppes særpregede uttrykk. Farging av garn er en viktig del av arbeidsprosessen, og utvalget av
farger inspirerer til å starte vevearbeidet.

Hun har utarbeidet en egen teknikk. Hennes vevstol har en helt annen utforming en tradisjonelle vevstoler. Hun vever på en vertikal jernramme på hjul som kan justeres horisontalt og vertikalt. 
«Å veve kjennes som å bygge et bilde. Materialiteten som trådene langsomt bygger opp, det
å holde alt i hendene er en nærhet og en lengsel som om alt arbeidet er gått igjennom meg»
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren bruker en blanding av forskjellige garnkvaliteter eksempelvis skinnende syntetisk tråd, ull, lintråd og mercerisert bomullsgarn. De ulike materialene bidrar til billedteppes særpregede uttrykk. Farging av garn er en viktig del av arbeidsprosessen, og utvalget av
farger inspirerer til å starte vevearbeidet.

Hun har utarbeidet en egen teknikk. Hennes vevstol har en helt annen utforming en tradisjonelle vevstoler. Hun vever på en vertikal jernramme på hjul som kan justeres horisontalt og vertikalt. 
«Å veve kjennes som å bygge et bilde. Materialiteten som trådene langsomt bygger opp, det
å holde alt i hendene er en nærhet og en lengsel som om alt arbeidet er gått igjennom meg»
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom

Tilblivelse [Tekstil]

1 comment

  • Teppet henger i kantinen i Oslo tinghus, C. J. Hambros plass 4.

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to